نقش های آفرینش

نقش های آفرینش

آفرینش های هنری و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر
نقش های آفرینش

نقش های آفرینش

آفرینش های هنری و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر

آغاز طرح آموزش روباتیک در کانون پرورش فکری بوشهر

 

 

 آغاز طرح آموزش روباتیک در کانون پرورش فکری بوشهر

دوره‌های روباتیک عنوان فعالیت جدیدی است که از تابستان امسال بصورت آزمایشی در مرکز فرهنگی هنری شماره 2 بوشهر اجرا خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر از این پس کودکان و نوجوانان بوشهری می توانند در کنار ده ها فعالیت متنوع مراکز کانون، در کلاسهای آموزش روباتیک نیز شرکت کنند.

زکیه امیر پور مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر با اعلام برگزاری این کلاس‌ها در بوشهر گفت: کانون پرورش فکری استان طی سال جاری با همکاری شرکت پشتیبان صنعت سپهر - نماینده انحصاری شرکت ( نادکو) در استان بوشهر- اقدام به نام نویسی و برگزاری کلاس‌های روبوتیک در بوشهر خواهد کرد.

امیر پور در تشریح اهداف برگزاری این دوره در کانون افزود: شناسایی و هدایت استعداد‌های کودکان و نوجوانان در زمینه‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی یکی از اهداف اصلی فعالیت کانون است که با ورود مخاطبان کودک و نوجوان به عرصه فنآوری های نوین می‌توان ضمن تربیت نسلی خلاق و آماده، زمینه پیشرفت علمی کشور به دست این عزیزان را مهیا کرد.

مدیر کانون استان بوشهر در تشریح دوره‌های آموزشی روباتیک اضافه کرد: طبق برنامه‌ای که توسط کارشناسان شرکت نادکو در استان بوشهر ارائه شده است، کلاس‌های روباتیک در سه مقطع تحصیلی و هر مقطع با سه ترم پیوسته برگزار خواهد شد. در مقطع ابتدایی مخاطبان کودک طی سه ترم 18 تا 30 ساعته ضمن طراحی کیت‌های: «مکارو1، روبورو F و روکارو 3‌» از مرحله ساخت روبات‌های ساده آغاز و ضمن آشنایی با قطعات مدارهای الکترونیکی ساده و برنامه‌نویسی مقدماتی و ... سرانجام ضمن کاربرد کلمات کلیدی و معتبر در برنامه نویسی با انواع قطعات مکانیکی آشنا خواهند شد.

وی افزود: در مقطع راهنمایی نیز مخاطبان نوجوان طی سه ترم 18 تا 30 ساعته با طراحی کیت های: «مکارو2، روبورو 3 و مکاترو2‌» پس از آشنایی با قطعات اصلی مدارهای الکترونیکی ، لحیم‌کاری و ... با ساخت روبات‌های پیشرفته آشنا خواهند شد.

امیر پور برگزاری دوره‌ مقطع دبیرستان و حضور اعضا نوجوان در مسابقات نادکاپ مقدماتی و پیشرفته را از برنامه های آینده کانون دانست و تصریح کرد: در صورت برگزاری موفقیت‌آمیز این طرح در دوره‌های اول و دوم، وارد فاز 3 خواهیم شد. به همین منظور از کلیه کودکان و نوجوانان مقاطع تحصیلی ابتدایی و راهنمایی که علاقمند به فعالیت‌های فنی و الکترونیکی هستند دعوت می شود تا توانایی و استعداد خود را با حضور در این کلاس ها نشان دهند.

به همین منظور مرکز فرهنگی هنری شماره 2 بوشهر واقع در خیابان ساحلی، بعد از بیمارستان فاطمه زهرا (س) آماده نام نویسی از علاقمندان خواهد بود.

شایان ذکر است کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین نخستین استانی است که به طور جدیدی از 3 سال پیش وارد این فعالیت شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد