نقش های آفرینش

نقش های آفرینش

آفرینش های هنری و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر
نقش های آفرینش

نقش های آفرینش

آفرینش های هنری و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر

آغاز نشست تخصصی هنری با محوریت نقاشی در بوشهر

  

  

 آغاز نشست تخصصی هنری با محوریت نقاشی در بوشهر

 

   با حضور استاد جمال الدین اکرمی از نویسندگان و تصویرگران برجسته کتاب های کودک و نوجوان کشور و 20 مربی و رابط هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر از یکم دی ماه به مدت 2 روز نشست تخصصی هنری با محوریت: «نقاشی» در بوشهر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون در این نشست کارگاهی که در حاشیه نمایشگاه: «جلوه های آسمانی» برگزار شده است مربیان کانون با جدیدترین شیوه های برپایی نمایشگاه های آثار هنری کودکان و نوجوانان و همچنین ابزار و مواد نقاشی و تکنیک های رایج در کار کودک و همچنین بحث تخصصی فیلم آشنا خواهند شد.

در ابتدای این نشست که با تلاوت قرآن کریم آغاز گردید غلامعلی قادریان مدیر کانون پرورش فکری استان بوشهر ضمن خیر مقدم به استاد اکرمی مردمان استان بوشهر و بخصوص قشر کودک و نوجوان استان را افرادی هنرمند دانست و بیان داشت: مردمان این دیار از گذشته تاکنون ارتباط تنگاتنگ با هنر داشته اند.

مدیر کانون استان بوشهر نقش مربیان هنری کانون در شناسایی و هدایت استعدادهای کودکان و نوجوانان استان را مهم ارزیابی کرد و افزود:: یکی وظایف اصلی مربیان ما شناسایی و پرورش استعدادهای نهفته در فکر و ذهن بچه هاست.

قادریان با تشکر از تدابیر خوب مرکز آفرینشهای ادبی و هنری کانون به منظور سازماندهی و برگزاری نشست های تخصصی ادبی و هنری در کشور گفت: این مرکز در اقدامی خوب با هدف تقویت توانمندی مربیان در اداره کارگاه ها و کلاس های مربوطه و همچنین ایجاد هماهنگی در فعالیت های هنری مراکز و بهره گیری از تجربیات اساتید اقدام به برگزاری این نشست ها در کشور نموده که امری پسندیده و خوب است.

استاد جمال الدین اکرمی نیز ضمن ابراز خوشحالی از حضور در بین مربیان کانون استان بوشهر چشم انداز زیبای این شهر و دریا را یک عامل موثر در ترغیب افراد به هنر دانست.

وی برگزاری نشست تخصصی هنری بر اساس سرفصل های ارائه شده به دو صورت تئوری و کارگاهی و همچنین تحلیل آثار ارائه شده در نمایشگاه جلوه های آسمانی استان بخصوص در بخش نمایشنامه نویسی که به نوعی تازگی دارد را از برنامه های خود در بوشهر دانست.

کارشناس هنری کانون نیز گفت: در این دوره2 روزه توانمندی مربیان هنری استان و میزان تسلط آنان در کارهای گروهی نیز مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

    شایان ذکر است استاد جمال الدین اکرمی علاوه بر تصویرگری کتاب ، نویسنده توانای کتاب های کودک و نوجوان نیز می باشد که چندی پیش یکی از آثار وی با عنوان: « قصه های عمو نوروز» با زبان انگلیسی برای کودکان و نوجوانان کانادایی منتشر شده است.

روابط عمومی کانون گفتگویی با استاد اکرمی داشت که پس از پایان دوره منعکس خواهد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد