نقش های آفرینش

نقش های آفرینش

آفرینش های هنری و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر
نقش های آفرینش

نقش های آفرینش

آفرینش های هنری و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر

برگزیدگان مسابقه استانی قلم جادویی من معرفی شدند

 

 

 .

 برگزیدگان مسابقه استانی قلم جادویی من معرفی شدند

 .

    قلم جادویی من عنوان مسابقه ای است که توسط واحد هنری استان بوشهر با همراهی کارگاه نمایشنامه نویسی از اول تیر ماه در سطح مراکز فرهنگی هنری استان بوشهر برگزار شد.

    به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در پایان این مسابقه تعداد 45 اثر در گره های سنی (ب ، ج و د) به دفتر استان ارسال شده که پس از بررسی و ارزیابی دقیق آثار توسط واحد هنری و کارگاه نمایش استان 6 اثر به عنوان برگزیدگان مسابقه معرفی شدند.

    محمد علی یزدان شناس کارشناس هنری استان بوشهر ضمن تشکر از همراهی و همکاری مربیان مراکز بخصوص مربیان هنری  برگزیدگان گروه های سنی مختلف را به شرح ذیل دانست.

بر اساس این گزارش از گروه سنی « ب ، ج » از مجموع 100 امتیاز خانم ها زینب رضوی زاده از مرکز گناوه با کسب 72 امتیاز، دریا دامغانی از مرکز دیلم با کسب 70 امتیاز و نگین زنده بودی از مرکز شماره 1 بوشهر با کسب 69 امتیاز رتبه های اول تا سوم مسابقه « قلم جادویی من» را به خود اختصاص دادند.

در گروه سنی « د » نیز خانم ها شیرین کشتکاری از مرکز شماره 2 بوشهر با کسب 85 امتیاز، فاطمه پور شمس از مرکز اهرم با کسب 77 امتیاز و ساجده رستمی از مرکز خورموج با کسب 72 امتیاز رتبه های اول تا سوم مسابقه « قلم جادویی من» را به خود اختصاص دادند.

    حمیده ناجی مربی هنری و مسئول کارگاه نمایش بوشهر نیز ذوق و استعداد نمایشی و آگاهی و مهارت های فنی نگارش را از مهم ترین عوامل خلق یک نمایشنامه خوب دانست و افزود: هنر نمایشنامه نویسی از دشوارترین نوع نگارش و بسیار کم کار و کمیاب در حوزه ی ادبیات و هنر کودک و نوجوان می باشد و نیز پرورش این استعداد از نیازهای حوزه ی فعالیت های تخصصی هنر در کودکان و نوجوانان می باشد؛ این امر مستلزم تلاش های سازنده و جدیت مربیان دلسوز و همیشه همراه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان – به عنوان تنها نهاد رسمی و تخصصی هنر و ادبیات کودکان و نوجوانان در کشور – می باشد تا با بهره گیری از استعدادهای ذاتی کودکان و نوجوانان در زمینه به کارگیری منابع و مواد غنی موجود در مراکز، نظیر داستان ها، حکایت ها و اشعار که دستمایه های خوبی برای اخذ ایده و طرح های نمایشی و نگارش نمایشنامه است، به این مهم دست یابند.

  مسئول کارگاه نمایشنامه نویسی بوشهر ضمن تقدیر از  ذوق و سلیقه و اندیشه هنری کودکان و همراهی مربیان کانون با نقد برخی از آثار ارسالی خواستار توجه بیشتر اعضاء و مربیان به این نکات شد.

وی عدم توجه به گروه سنی و تناسب آن با شعر پیشنهادی، وجود طرح داستانی یکسان همراه با نوشتار مشابه، دخالت مستقیم مربیان در خلق برخی از آثار و عدم توجه به اندیشه های بکر کودکان در خلق طرح داستانی مورد نظر و عدم توجه به فاکتورهای عنوان شده را از مهم ترین عوامل حذف برخی از آثار ارسال شده به دبیرخانه عنوان کرد.

ناجی توجه به اصول نگارشی مطرح شده شامل: طرح داستانی ( فکر خلاق ، اندیشه بکر ، تناسب با گروه های سنی و جذابیت داستانی ) ، شروع موفق ( مقدمه ، معارفه و زمینه چینی داستان ) ، حادثه و اتفاق اصلی ( ایجاد بحران و تعلیق ) ، اوج ( اوج گیری در اتفاق اصلی داستان ) ، گره گشایی ، فرود و خروج اصلی ، گفت و گو نویسی ، شخصیت پردازی و پایان ( نتیجه گیری و پیام رسانی ) را از مهم ترین ملاک های ارزیابی آثار دانست.

    واحد هنری استان بوشهر در نظر دارد در نیمه نخست آبان ماه ضمن نمایش آثار برگزیده طی مراسم ویژه ای از نفرات برتر مسابقه تقدیر نماید.

نظرات 3 + ارسال نظر
MyTheme دوشنبه 22 شهریور 1389 ساعت 12:13 http://www.mytheme.ir

سلام دوست عزیز
وب سایت MyTheme.ir (قالب من) گرافیک منحصر بفرد و بسیار جذابی برای قالب های رایگان وبلاگ در همه موضوعات و زمینه ها ارائه داده. اگه می خوای وبلاگت جذابیت زیادی واسه بازدید کنندگان داشته باشه پیشنهاد می کنم حتما یه سر بزن قالب ها رو ببین و انتخاب کن. موفق باشی

محمد نجفی دوشنبه 22 شهریور 1389 ساعت 12:24 http://siteax.com

سلام دوست عزیز وبلاگ فوق العاده ای دارید.اگر مایل هستی با سایت من که یکی از بروزترین سایت های عکس هست تبادل لینک کنی من رو با نام <سایت عکس بازیگران> لینک کن بعد به من اطلاع بده تا لینکت کنم www.siteax.com

رقیه حبشی شنبه 27 شهریور 1389 ساعت 10:48 http://girl-boy-75-74.blogfa.com/

ما که برنده نشدییم چی دعوتمون میکنیید؟؟؟؟
منم میخوام بیام جشن میشه؟؟؟؟خوب منم زحمت کشیدم....





راستی از همینجا به دوست خوبم فاطمه پورشمس تبریک میگم

در خدمت شما هم هستیم
ما هم به فاطمه خانم پورشمس موفقیتش رو تبریک میگیم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد