نقش های آفرینش

نقش های آفرینش

آفرینش های هنری و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر
نقش های آفرینش

نقش های آفرینش

آفرینش های هنری و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر

پایان کارگاه های نمایشنامه نویسی نوجوان بوشهر در تابستان ۸۹

 کارگاه نمایشنامه نویسی مرکز شماره ۲ بوشهر 

 

  

با موفقیت پایان یافت: 

فعالیت کارگاه های نمایشنامه نویسی نوجوان مراکز استان بوشهردر تابستان ۸۹

  

 

 

    اولین و سومین دوره ی کارگاه نمایشنامه نویسی نوجوانان در مراکز فرهنگی هنری خورموج و بوشهر به کار خود پایان داد.

    به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر سومین دوره ی کارگاه نمایشنامه نویسی نوجوانان در مرکز فرهنگی هنری شماره 2 بوشهر  به عنوان فعال ترین کارگاه نمایشنامه نویسی در این استان با ارائه 9 اثر از اعضاء فعال این کارگاه به کار خود پایان داد.

    حمیده ناجی مربی هنری و مسئول برگزاری کارگاه نمایشنامه نویسی مرکز شماره 2 بوشهر در خصوص فعالیت این کارگاه در بوشهر گفت: شروع کار مستمر کارگاه نمایشنامه نویسی نوجوانان در تیرماه و مردادماه سال جاری بوده است و اعضاء نوجوان با به کار گیری تجربیات موفق خویش طی کارگاه های نمایشنامه نویسی پیشین ، بر اساس تئوری های کتاب کار کارگاه نمایشنامه نویسی و تمرین های کتاب « راهنمای عملی نمایشنامه نویسی » موفق به نگارش آثار درخور توجهی گردیدند.  

    وی در خصوص محتوای دوره سوم کارگاه نمایشنامه نویسی نیز افزود: در کارگاه نمایشنامه نویسی دوره ی اخیر موضوعاتی شامل: « مطالعه آثار برجسته ادبی ایران و جهان ، مختص گروه سنی نوجوان» ، «جلسات بحث های آزاد پیرامون موضوعات اجتماعی و قابلیت نمایشی شدن آنها» ، «دیدن و تحلیل نمایش» ، « نمایشنامه خوانی» ، «مطالعه ی نمایشنامه های کلاسیک و مدرن و بازنویسی طرح های نمایشی دیگر برای این درام ها در قالب همان موضوع ، یا موضوعات پیشنهادی دیگر» و «اجراهای متعدد نمایش در بستر طرح های نمایشی اعضاء» در دستور کار کارگاه قرار گرفت.

    حمیده ناجی ضمن ابراز رضایت از پیشرفت نویسندگان نوجوان کانون گفت:  از جمله نکات قابل توجه در آثار نویسندگان نوجوان در سومین دوره ی کارگاه را می توان به « پرداختن به ادبیات جهانی کودک و نوجوان » ، « گرایش به ادبیات کهن پارسی و ادبیات و باورهای بومی بوشهر و اقتباس از آثار نویسندگان بوشهری » ، « توجه ویژه به موضوعات اجتماعی و ملودرام و استفاده از این موضوعات در بیان مسائل دوران نوجوانی در طرح های نمایشی » و « گرایش به تئاتر بازیگر » و ... اشاره داشت که به خوبی در این آثار جلوه گر بود.

    وی در پایان افزود: به زودی ، خلاصه ای از تمامی آثار نویسندگان نوجوان کارگاه نمایشنامه نویسی و نیز دو اثر برگزیده به طور کامل در وبلاگ این کارگاه با عنوان: « پرولوگ» منتشر خواهد شد.  

کارگاه نمایشنامه نویسی مرکز خورموج

    بر اساس این گزارش نخستین دوره کارگاه نمایشنامه نویسی نوجوان با حضور 8 عضو نوجوان در مرکز فرهنگی هنری خورموج نیز به کار خود پایان داد.

    لیلا منصوری نژاد مربی هنری و مسئول برگزاری این کارگاه در خورموج ضمن بیان خبر آغاز سطح دوم کارگاه در خصوص دوره اول آن گفت: « آشنایی با انواع نمایشنامه» ، « تفاوت داستان و تبدیل آن به نمایشنامه» ، « ایده و طرح اولیه» ، « موضوع و ماجرا» ، « شخصیت پردازی در نمایشنامه» ، « حادثه پردازی در نمایشنامه» و « ساختمان نمایشنامه» از جمله مباحثی بود که در دوره اول با موفقیت آموزش داده شد.

    محمد علی یزدان شناس کارشناس هنری استان بوشهر نیز گفت:  آثار اعضاء به همراه فرم های تکمیل شده در کتاب کار کارگاه به این واحد ارسال گردیده است که پس از بررسی ضمن تقدیر از کلیه نویسندگان نوجوان به مدیریت تئاتر و تئاتر عروسکی کانون ارسال خواهد شد.

نظرات 2 + ارسال نظر
وزیری پنج‌شنبه 18 شهریور 1389 ساعت 09:51 http://19143.blogfa.com

دوستان وهمکاران گرامی سلام
"عیدفطرروزچیدن میوه های شاداب استجابت برشما مبارک باد"[گل][گل]

مادر سارا کوچولو جمعه 19 شهریور 1389 ساعت 01:12 http://sarakoochooloo.blogfa.com

سلام
عید سعید فطر بر شما مبارک باد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد