نقش های آفرینش

نقش های آفرینش

آفرینش های هنری و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر
نقش های آفرینش

نقش های آفرینش

آفرینش های هنری و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر

در جشنواره یک هفته با کانون نمایش داده شد

طرحی از بوشهر در یک نقاشی برجسته

 

 

     بوشهری‌ها در چهاردهمین جشنواره یک هفته با کانون، فایر دشتی و مفتون از شاعران صاحب نام دو بیتی‌گوی خود را به صورت مصور در کتابچه‌ای بزرگ به کودکان تهرانی معرفی می کنند.

 

       به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان،  یک هفته با کانون، امسال در مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون واقع در خیابان حجاب برگزار می‌شود و طی آن بازدید کنندگان این جشنواره که امسال با موضوع نقش خورشید برپا شده است، با فرهنگ، آداب و رسوم و موسیقی این استان جنوبی ایران نیز آشنا شوند.

       در این غرفه علاوه بر آشنا کردن بچه‌ها با برخی از اعتقادات، باورها، ضرب‌المثل‌ها، بازی‌های محلی و رسم و رسوم مردم این دیار، پوشش محلی زنان و مردان بوشهری نیز به بازدید کنندگان معرفی می شود.

       در بخش دیگری از این غرفه نیز صنایع دستی استان و کارهای دستی کودکان و نوجوانان بوشهر با صدف و برگ درخت خرما به نمایش در آمده است ضمن این که سبک معماری و بناهای تاریخی و اماکن باستانی، مذهبی، آب‌انبارهای قدیمی، در کنار تأسیسات گسترده منطقه صنعتی پارس جنوبی و تأثیر آن در زندگی و امرار معاش مردم  و نیروگاه اتمی بوشهر به کمک یک نقاشی برجسته در ابعاد 2 در 5 متر مربع معرفی شده است.

       گفتنی است چهاردهمین جشنواره یک هفته با کانون با هدف معرفی سرزمین هزار نقش ایران به کودکان و نوجوانان روز 7 اردیبهشت آغاز شده است و تا 12 اردیبهشت در مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون واقع در خیابان حجاب تهران به کار خود ادامه می‌دهد.

 

منبع : kanoonparvaresh.com

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد