نقش های آفرینش

نقش های آفرینش

آفرینش های هنری و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر
نقش های آفرینش

نقش های آفرینش

آفرینش های هنری و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر

انتخاب 23 اثر ایرانی برای شرکت در مسابقه تصویرگری براتیسلاوا


انتخاب 23 اثر ایرانی برای شرکت در مسابقه تصویرگری براتیسلاوا

 

23 اثر تصویرگری کتاب‌های کودک و نوجوان در ایران برای ارسال به مسابقه تصویرگری و نمایشگاه براتیسلاوا در کشور اسلواک انتخاب شد.

 

       به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، گروه داوری و انتخاب آثار برای ارسال به این دو سالانه معتبر بین‌المللی شامل علی‌اکبر صادقی، زهره قایینی، مهنوش مشیری، ابوالفضل همتی‌آهویی و بهزاد غریب‌پور با بررسی 80 اثر 68 نفر از تصویرگران ایرانی 23 اثر 20 هنرمند را برای شرکت در این رقابت مهم حوزه کتاب کودک و نوجوان برگزیدند.

       این در حالی است که گروه داوری ایرانی نسبت به پایین آمدن سطح آثار تصویرگران کشور نسبت به دوره‌های گذشته در بیانیه خود اظهار نگرانی کرده‌اند و آن را زنگ خطری برای تصویرگری کتاب‌های کودک ایران توصیف کرده‌اند.

       در این بیانیه آمده است: پس از موفقیت‌های به دست آمده در سال‌های گذشته تصویرگران جوان ایرانی به الگوبرداری ضعیف از کارهای نسبتاً موفق گذشته بسنده کرده‌اند و در دایره تکرار گرفتار شده‌اند.

       گروه داوری ایرانی با وجود کاستی‌های ناامید کننده و با این باور که این کمبود تنها شامل تصویرها نیست و بلکه متن‌ها نیز از اندرونه ادبی قابل توجهی برخوردار نبودند در عین حال برای این که فرصت حضور در عرصه رقابت‌های بین‌المللی از تصویرگران کشور گرفته نشود به انتخاب آثار برگزیده دست زده است.

       بر این اساس در مسابقه و نمایشگاه دو سالانه براتیسلاوا نقاشی‌های کتاب‌های «بادکنک و اسب آبی» و «آفتاب آفرینش» محمدعلی بنی‌اسدی ، «سربازی بزرگ یا سرداری کوچک» و «یک سبد خاطره» مهکامه شعبانی، «مثل همه اما مثل هیچ‌کس»، میترا عبداللهی، «پیاده‌رو شلوغ است» و «طلوع آن ستاره» لیلی درخشانی، «زربال» فرشید شفیعی، «دو دوست» آلن بایاش، «نان قلابی» پژمان رحیمی‌زاده، «روزها دیوها از آدمها می‌ترسند»‌ پیمان رحیمی‌زاده، «کلاغ سه‌شنبه» عطیه مرکزی، «شب روز اول، صبح روز هفتم» محمدرضا لواسانی، «تاریخ از این ور» ویدا زمانی، «بهار مهربان یثرب» سیدمهدی طباطبایی، «اسم توچیست؟» نگین احتسابیان، «گلی و گورخر» علی مفاخری، «اگر من یک خلبان بودم» هدی حدادی، «نگهبان خورشید»‌ امیر شعبانی‌پور، «قصه فیل و فنجان» هاله لادن، «روباه دم بریده» علی بوذری، «دایره» علی نامور و «مهمان ماه» فرشته نجفی به نمایش گذاشته خواهد شد.

       همچنین مهنوش مشیری عضو گروه داوری این رقابت در ایران به عنوان نماینده کشور در گروه داوری مسابقه به براتیسلاو سفر خواهد کرد.

       گفتنی است هر یک از کشورهای جهان برای شرکت در این رقابت می‌توانند آثار 20 تصویرگر خود را به براتیسلاوا ارسال کنند که انتخاب آثار ایرانی توسط کانون صورت می‌گیرد.

 

منبع: ‌kanoonparvaresh.com

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد