نقش های آفرینش

نقش های آفرینش

آفرینش های هنری و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر
نقش های آفرینش

نقش های آفرینش

آفرینش های هنری و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر

جشنواره نمایش عروسکی کانون برترین‌های خود را شناخت

نمایش «چرخونک» از فریمان در استان خراسان رضوی

نمایش «چرخونک» از فریمان در استان خراسان رضوی


جشنواره نمایش عروسکی کانون برترین‌های خود را شناخت

برگزیدگان دهمین جشنواره سراسری نمایش عروسکی مراکز فرهنگی‌، هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان معرفی شدند.

          به گزارش روابط عمومی کانون، این جشنواره چهار روزه روز 24 آبان طی آیینی با معرفی برترین آثار نمایشی به جشن و جنبش‌های عروسک‌های نمایشی 23 گروه از مربیان و اعضای مراکز کانون سراسر کشور در شهر ارومیه پایان داد.

          این نمایش‌ها که خود از میان 316 اثر نمایشی مراکز کانون در مرحله استانی و منطقه‌ای برگزیده شده بودند طی روزهای 21 تا 24 آبان درمعرض نقد و ارزیابی گروه داوری این جشنواره شامل سیدمهدی صالح‌مجتهد، رسول فرقدانی و محسن ایمان‌خانی قرار گرفتند.

          بر این اساس در بخش اعضای مراکز کانون از میان 17 گروه، نمایش «سه ترنج اسرارآمیز» کار اعضای دختر کانون ملاثانی اهواز به کارگردانی زهرا شوشتری عنوان نخست این جشنواره را به خود اختصاص داد و پس از آن نمایش «الفبای منسوخ» کار دختران عضو کانون تهران به کارگردانی هلن رضایی رتبه دوم و نمایش «همان لنگه جوراب راه‌ راه» کار دختران عضو کانون ایلام به کارگردانی فرشته حق‌نظری رتبه سوم را از آن خود ساختند.

          در بخش اعضا جایزه بهترین نویسندگی به لطیف محسنی از اردبیل برای نمایش «آرش و جاودگران تورانی» بهترین کارگردانی به زهره معماری‌نسب برای نمایش «چرخونک» از فریمان در استان خراسان رضوی،‌ بهترین عروسک‌گردانی به بتول آقاخانی برای نمایش «دم طلایی» از کانون فومن استان گیلان، بهترین طراحی و اجرای صحنه به فرشته حق‌نظری برای نمایش «همان لنگه جوراب راه راه» از ایلام، بهترین طراحی و ساخت عروسک به جمیله جاویدی‌فر برای نمایش «چشم چشم دو ابرو» از اردبیل، بهترین ساخت و انتخاب موسیقی به فاطمه قهرمانی و نشاط‌السادات مصطفوی برای نمایش «کارآگاه در کارآگاه» از کانون خمین در استان مرکزی و بهترین طراحی آفیش و بروشور به سحر رضایی برای نمایش «کمد لباس»‌ از کانون کاشان در استان اصفهان اهدا شد.

          همچنین جایزه برترین اثر نمایشی در بخش آزاد (مربیان) کانون نیز به نمایش «بالش، پر» کار مربیان کانون تبریز به کارگردانی فرزانه بدرپور تعلق گرفت.

          در بخش آزاد و در رشته‌های مختلف گروه داوری منیرالسادات سیدمودتی نویسنده نمایش «از خاک تا نور» استان یزد، فروغ افشاریان کارگردان نمایش «میهمان آسمانی» از کانون اهواز، ساره واحدی عروسک‌گردان نمایش «چوپان دروغگو» از کانون کرند در کرمانشاه، فرزانه بدرپور طراح و مجری صحنه نمایش «بالش، پر» از کانون تبریز، رویا مهدی‌پور طراح و سازنده عروسک‌های نمایشی «میهمان آسمانی» از کانون اهواز، سارا سیاح سازنده و انتخاب کننده موسیقی «موش کوچولو» از کانون قزوین و مژده زکریاپور طراح آفیش و بروشور نمایش «تو چه گلی هستی؟» از کانون بابل از استان مازندران را به عنوان برترین‌های هفت بخش معرفی کردند.

          بر اساس این گزارش در بخش دانش‌آموزی نمایش «باز باران» به کارگردانی تیلا مؤمنی کار بچه‌های آمادگی و دبستان مهر ارومیه به عنوان برترین اثر این بخش معرفی شد و دو جایزه کارگردانی به فرناز بابایی برای نمایش «سلیمون و شانه به سر» و نویسندگی برای نمایش «باز باران» به تیلا مؤمنی نیز اهدا شد.

          گروه داوری دهمین جشنواره نمایش عروسکی کانون در ارومیه همچنین نمایش «کرم و پرنده» کار اعضای پسر کانون زاهدان را به خاطر خلاقیت در به کارگیری ساده‌ترین ابزار برای اجرای نمایش، شایسته دریافت جایزه ویژه داوران شناخت و از این اثر نمایشی تقدیر کرد.

          این گزارش می‌افزاید در مراسم پایانی جشنواره نمایش عروسکی همچنین از برگزیدگان دومین مسابقه نمایش‌نامه‌نویسی مراکز کانون تقدیر شد.

          بر اساس رأی گروه داوری شامل علی‌اکبر حلیمی، آتسا شاملو و محمد سیمزاری پنج نمایش‌نامه «آرش و جادوگران تورانی» نوشته لطیف محسنی از اردبیل، «یکی بیاد مارو پیدا کنه» نوشته زهرا علیخانی از قزوین، «دل کوچک مترسک» نوشته کبری بابایی، عباس قدیرمحسنی از تهران، «درخت سبز خونه» نوشته مرضیه قیومی از استان مرکزی، «شازده مراد» نوشته محسن عظیمی‌پویا عناوین نخست این مسابقه را به خود اختصاص دادند و در مجموع 20 اثر نخست در قالب کتابی منتشر خواهد شد.

دهمین جشنواره نمایش عروسکی مراکز کانون در ارومیه عصر روز 24 آبان در ارومیه پایان یافت.

 

منبع : kanoonparvaresh.com

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد