نقش های آفرینش

نقش های آفرینش

آفرینش های هنری و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر
نقش های آفرینش

نقش های آفرینش

آفرینش های هنری و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر

امید به زندگی در 'نقطه‌ی آبی کم‌رنگ' موج می‌زند

رونمایی از سومین فیلم کانون بوشهر 

امید به زندگی در 'نقطه‌ی آبی کم‌رنگ' موج می‌زند

از سومین فیلم واحد آفرینش‌های هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر با عنوان 'نقطه‌ی آبی کم‌رنگ' در حالی رونمایی شد که مدیرعامل کانون طی سخنانی گفت که از ساخت چنین فیلم‌هایی توسط هنرمندان شهرستانی حمایت خواهد کرد. 

 

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، سید صادق رضایی مدیرعامل کانون در این مراسم که در محل سینما کانون این شهر برگزار شد به مدیران کانون سراسر کشور توصیه کرد که هنرمندان مستعد را شناسایی و دست به ساخت فیلم‌های مناسب برای کودکان و نوجوانان بزنند.
وی افزود: ما قصد نداریم امکانات امور سینمایی را در تهران نگه‌داری کنیم و هریک از استان‌های کشور که در این زمینه فعال شود با امکانات مالی و تجهیزات ما مورد حمایت قرار می‌گیرد.
رضایی "نقطه‌ی آبی کم‌رنگ" را فیلمی به واقع دینی و مذهبی دانست که در مخاطب خود احساس همدردی را ایجاد می‌کند.
مدیرعامل کانون تاکید کرد که کارگردان و عوامل جوان این فیلم در عین گمنامی و بدون هیچ ادعایی دست به ساخت این اثر زده‌اند و ما هم به پاس این تلاش‌ها، تمامی بدهی‌های فیلم را به صورت کامل پرداخت می‌کنیم.
وی همچنین گفت که هزینه‌ی ساخت یک فیلم بلند سینمایی نیز به کانون استان بوشهر به دلیل فعالیت‌های موثر در عرصه‌ی ساخت فیلم پرداخت خواهد شد.
در این مراسم که هم‌زمان با هفته‌ی دولت برگزار شد، همچنین عوامل ساخت فیلم با دریافت لوح تقدیرازمدیرعامل کانون مورد قدردانی قرار گرفتند.
فیلم کوتاه "نقطه‌ی آبی کمرنگ" به تهیه‌کنندگی کانون بوشهر و کارگردانی کیوان تقیه، پس از گذشت 6 ماه از آغاز تولید آن و گذر از مراحل مختلف فیلم‌سازی سرانجام رونمایی شد و در آن از تکنیک‌های سینمایی و جلوه‌های ویژه به صورت حرفه‌ای توسط هنرمندان جوان بوشهری استفاده شده است.
این فیلم کوتاه داستانی، روایت زندگی دختر بچه‌ای به نام باران است که با بیماری سرطان دست و پنجه نرم می‌کند و تلاش‌های پدر این دختر برای مداوای فرزندش جالب و دیدنی است.
بر اساس این گزارش در مراسم رونمایی از فیلم زکیه امیر‌پور مدیرکانون استان بوشهر در سخنانی خاطر نشان کرد که این فیلم اثری در باره‌ی کودک وبرای کودک است که در ثانیه ثانیه‌ی خود فرهنگ امیدواری، اتکال به خداوند، مقابله انسان با بحران، تکیه‌ی انسان به انسان برای همیاری و هم‌دلی را به تصویر کشیده است.
وی با قدردانی از حمایت‌های مدیرعامل و مسوولان کانون همچنین محمدعلی‌یزدان‌شناس کارشناس هنری کانون استان و کارگردان و عوامل تهیه‌ی فیلم اظهار داشت: باور ما این است که بروز خلاقیت‌ها و آثار شگرف هرگز ارتباطی مستقیم و حتمی با مادیات و امکانات ندارد زیرا با هیچ ابزار مادی و مالی نمی‌توان روح هنر و اندیشمندی را به اثری تزریق کرد و آن را جاودانه ساخت بلکه این عشق و باور انسان است که در سایه‌ی هدف‌مندی، اندیشه و خیال، او را به عرصه‌ِ زیبای آفرینش در هنر و ادب و فرهنگ می‌رساند.
کیوان تقیه نیز از تلاش‌های شبانه‌روزی همکارانش برای ساخت این فیلم قدردانی کرد و سایان خشنودی بازیگر کودک این فیلم نیز گفت که ابتدا برای تراشیدن موهای سرش مقاومت کرده ولی به هر حال فیلم را بیشتر از موهایش دوست دارد.
امیر صدیق بازیگر نقش پدر در این فیلم نیز آرزو کرد که تمامی کودکانی که با بیماری دست و پنجه نرم می‌کنند روزهای بهتری پیش روی داشته باشند.
او بازی‌گر کودک فیلم را تحسین کرد و گفت که "سایان" بسیار باهوش و با استعداد است و آینده‌ی درخشانی می‌تواند در عرصه‌ی بازی‌گیری پیش رویش باشد.
اولین نمایش فیلم کوتاه "نقطه‌ی آبی کمرنگ" در بوشهر، تماشاگران و میهمانان حاضر در سالن سینما کانون را تحت تاثیر خود قرار داد.
در این مراسم علی گنج‌کریمی معاون تولید کانون، محسن فضلی مشاور مدیرعامل و مدیر کانون استان تهران، عبدالنبی شاکریان مدیراستان خوزستان، لیلا میرهادی مدیر امور سینمایی، مریم صباغ‌زاده ایرانی مدیر آفرینش‌های ادبی و مریم فرخی سرپرست انتشارات نیز حضور داشتند.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد