نقش های آفرینش

نقش های آفرینش

آفرینش های هنری و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر
نقش های آفرینش

نقش های آفرینش

آفرینش های هنری و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر

مدیرعامل کانون: از نویسندگان شهرستانی حمایت می‌کنیم

مدیرعامل کانون: از هنرمندان و نویسندگان شهرستانی حمایت می‌کنیم

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت که حمایت کانون از هنرمندان و نویسندگان کودک و نوجوان در شهرستان‌ها جدی است و امیدواریم تا پایان امسال بسته‌هایی را از آثار این هنرمندان منتشر کنیم. 

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، سید صادق رضایی در نخستین روز سفر به بوشهر با جمعی از نویسندگان و هنرمندان این شهر به گفت‌و‌گو پرداخت و به آن‌ها وعده کرد که از انتشار آثارشان به صورت جدی حمایت خواهد کرد.
وی در این نشست که در محل سالن معاونت برنامه‌ریزی استانداری بوشهر برگزار شد تصریح کرد که تمرکز بر روی ادبیات به اصطلاح تهرانی برای مخاطبان شهرستانی چندان جذاب نیست و ما به همین دلیل از نویسندگان و هنرمندان شهرستانی انتظار داریم با ما همراهی کنند تا بچه‌ها از طریق این آثار با جای جای میهن آشنا شوند و محبت و عشق به وطن، پرچم، دین و ایران و ایرانی در آن‌ها ایجاد شود.
رضایی از مدیران کانون در استان ها خواست که مجموعه هنرمندان ونویسندگان شهرها و استان‌های خود را شناسایی و نیازهای ما را با آنان مطرح کنند تا از این راه بتوانیم به تولید آثار فاخر در حوزه‌های بومی ومحلی دست بزنیم.
او با اشاره به نحوه‌ی حمایت کانون از این تولیدات خاطر نشان کرد که با تاکید بر معیارهای کانون، یا آثار تولید شده را خریداری می‌کنیم یا دیگر آثار را مرحله به مرحله در قالب طرح و با نظارت خود وارد چرخه‌ی تولید می‌کنیم.
مدیرعامل کانون همچنین اظهار امیدواری کرد که نتیجه چنین نشستی باعث شود تا پایان سال 1391 دست کم منتظر انتشار و تولید بخشی از آثار هنرمندان و نویسندگان بوشهری باشیم.
رضایی در عین حال گفت اگرچه تمامی راه‌های ادبیات کودک و نوجوان به کانون ختم نمی‌شود اما خانواده‌ها و پدر و مادرها از ما انتظار دارند که از انتشار آثار سطحی و سخیف خودداری کنیم.
بخشی از سخنان رضایی به نقد برخی از سازمان‌ها و ارگان‌های فرهنگی اختصاص داشت و وی به صراحت گفت که تمامی وقت و امکانات فرهنگی در اختیار کانون نیست متاسفانه برخی امکانات و پول به اندازه کافی دارند اما از دانش و تخصص لازم برخوردار نیستند و کسانی هم که از این تجربه بهره‌مند هستند متاسفانه امکانات مناسبی در اختیارشان نیست.
مدیرعامل کانون بار دیگر از این موضوع که فعالیت‌های فرهنگی و هنری در حوزه کودک و نوجوان از یک مدیریت واحد فرهنگی برخوردار نیست انتقاد کرد و گفت که هر ارگانی در این حوزه، کار خود را به صورت انفرادی انجام می‌دهد در حالی که این پیکره باید دارای یک سر واحد باشد.
وی در ادامه با اشاره به زندگی شهید رییس علی دلواری قهرمان مبارزات ضد استعماری در تنگستان، وی را الگویی مناسب در سطح ملی و بین المللی دانست و بر اهمیت تولید آثار فرهنگی، هنری به منظور شناساندن این شهید به کودکان و نوجوانان توسط هنرمندان و نویسندگان بومی استان تاکید کرد.
مدیرعامل کانون همچنین بهره گرفتن از زبان ادبیات و هنر را یکی از رازهای ماندگاری ایده و افکار در دنیای امروز برشمرد و یادآور شد که قرآن کریم نیز با استفاده از کلمه و ادبیات بر اهمیت قلم و بیان و مبارزه با جهل و نادانی تاکید کرده است.
بخش عمده‌ای از سخنان سید صادق رضایی نیز به اهمیت توجه به نیازها و زبان کودکان و نوجوانان امروز در ادبیات و هنر اختصاص داشت و او یادآور شد که نسل جدیدِ مخاطبان آثار فرهنگی، دایم در حال تغییر و تحول هستند و 12 میلیون مخاطب برای ما باید سرمایه‌ای ارزش‌مند تلقی شود.
رضایی همچنین پیشنهاد کرد که کانون استان بوشهر به دلیل جایگاه مناسب این استان در عرصه‌ی تولید فیلم و انیمیشن، همه ساله یا هر دو سال یک‌بار اقدام به برگزاری جشنواره انیمیشن به منظور نمایش تولیدات استانی کند.
در این نشست دو فیلم "بومرنگ" به کارگردانی داریوش غریب‌زاده و "کورزنگرو" به کارگردانی جواد رمضانی هر دو از کارگردانان بوشهری به نمایش گذاشته شد و تعدادی از نویسندگان و حاضران در جلسه دیدگاه‌های خود را با مدیرعامل کانون مطرح کردند.
علیرضا عمرانی نویسنده، شاعر و منتقد ادبیات کودک و نوجوان از عدم برخورد حرفه‌ای با نویسندگان این حوزه در استان اظهار گله‌مندی کرد و جواد رمضانی، بوشهر را یکی از مهم‌ترین قطب‌های تولید فیلم انیمیشن در کشور دانست و خواستار توجه بیشتر کانون به این حوزه شد.
ناهید جهازی نویسنده و پژوهشگر فرهنگ عامه نیز از مدیرعامل کانون خواست که فرهنگ عامه و تدوین افسانه‌ها و لالایی‌ها و کتاب‌هایی با موضوع‌های مرتبط با دریا و جزیره از سوی کانون بیشتر مورد حمایت قرار گیرد.
در این نشست همچنین علی گنج کریمی معاون تولید کانون در سخنانی کوتاه به تمجید از هنرمندان بوشهری پرداخت واین شهر را خاستگاه هنرمندان بزرگ نامید.
وی یادآور شد که چهار طرح نویسندگان و هنرمندان این استان به منظور تولید و انتشار در کانون در حال بررسی است و به زودی نتیجه‌ی آن اعلام می‌شود.
زکیه امیرپور مدیر کانون استان بوشهر نیز بر ضرورت توجه به الگو‌سازی در آثار هنری به ویژه معرفی شخصیت‌هایی مانند رییس علی دلواری به کودکان ونوجوانان تاکید کرد.
بر اساس این گزارش سید صادق رضایی مدیرعامل کانون در نخستین روز سفر خود به بوشهر علاوه بر این نشست در جلسه‌ای دیگر با مربیان و کارشناسان کانون استان بوشهر به گفت‌وگو پرداخت و پس از آن از فیلم جدید کانون این استان با عنوان "نقطه آبی کم‌رنگ" رونمایی کرد.
بازدید از مراکز شماره 1 و 2 کانون بوشهر، موزه دریا و دریانوردی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی و گفت‌و‌گو با مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر از دیگر برنامه‌های سفر دو روزه مدیرعامل کانون به این استان بود.
رضایی روز دوشنبه 5 شهریور با استاندار بوشهر دیدار می‌کند و در مراسم گشایش مرکز کانون شبانکاره شرکت خواهد کرد.

 

بازدید مدیر عامل کانون از مراکز شماره 1 و 2 بوشهر

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد