نقش های آفرینش

نقش های آفرینش

آفرینش های هنری و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر
نقش های آفرینش

نقش های آفرینش

آفرینش های هنری و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر

بیش از 290 تصویر از احادیث متبرک رضوی در راه قم

 احادیث متبرک رضوی با دستان هنرمند اعضا و مربیان استان بوشهر به قاب تصویر در آمدند. 

 مربیان و اعضا کودک و نوجوان مراکز استان بوشهر با حضور فعال خود در کارگاه‌های هنری، آثار خود را به مقدس حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع) پیشکش کردند.

 

به گزارش آفرینش‌های هنری و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر، بیش از 290 اثر نقاشی، جهت شرکت در دومین جشنواره یک تصویر از یک حدیث رضوی به دبیرخانه جشنواره در قم فرستاده شد که بیشترین سهم را مراکز فرهنگی هنری شماره یک بوشهر و اهرم هرکدام با 58 اثر به خود اختصاص‌داده‌اند.

این فراخوان که برای گروه‌های سنی 7 تا 16 سال و مربیان و کارشناسان فرهنگی،هنری،ادبی در مراکز کانون و نیز هنرمندان (با عنوان کار برای کودک در راستای موضوع مذکور) برگزار شده‌بود از سوی دبیرخانه دومین جشنواره موضوعی یک تصویر از یک حدیث رضوی ( کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم ) در چندماه گذشته به استان‌ها ارسال گردید که تا پانزدهم مردادماه کلیه مراکز فرصت داشتند در این مسابقه شرکت نمایند.

محمدعلی یزدان‌شناس هدف از شرکت در این مسابقه را اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی در بین مخاطبان با استفاده از قالب‌های هنری ، گسترش فعالیت‌های هنری و مذهبی مرتبط با سیره‌ی ائمه‌ی معصومین (ع) به ویژه امام رضا‌(ع) درمراکز کانون و گرامی‌داشت پدیدآورندگان آثار برتر هنری در زمینه ی احادیث امام رضا (ع) و کمک به انتشار گسترده تر این آثار در جامعه عنوان کردند.

رابط جشنواره یک حدیث از یک تصویر رضوی در استان بوشهر در خصوص موضوع مسابقه گفت : با توجه به تنوع موضوعات مختلف در فرهنگ منور رضوی،در دومین مرحله از جشنواره یک تصویر از یک حدیث رضوی ،چهل حدیث در موضوع خاص ازسیره رضوی انتخاب و در قالب کتابچه دلنشان به تمامی مراکز کانون و ادارات کل فرهنگ وارشاداسلامی کشورو نیزادارات و نهادهای فرهنگی استانی ارسال شده بود و علاوه بر آن در وبلاگ (نشان سخن عشق) احادیث مذکورمتناسب با فهم و زبان مخاطب نیز معرفی شد که مخاطبان برداشت خود رادر قالب اثر نقاشی تهیه و در مهلت تعیین شده به دبیر خانه ارسال کردند.

گفتنی ست تکنیک آثار آزاد و قالب آثار برای کودکان نقاشی و برای مربیان، کارشناسان و هنرمندان علاوه بر نقاشی ، تصویرگری نیز اعلام شده بود.

بر این اساس از استان بوشهر: 58 اثر از مرکز شماره یک بوشهر ، 58 اثر از مرکز اهرم ، 20 اثر از مرکز دیلم، 20 اثر از مرکز شماره 2 بوشهر، 20 اثر از مرکز جم، 20 اثر از مرکز برازجان، 16 اثر از مرکز وحدتیه، 15 اثر از مرکز ریگ، 14 اثر از مرکز گناوه، 12 اثر از مرکز کنگان، 12 اثر از مرکز کاکی، 12 اثر از مرکز دیر، 9 اثر از مرکز خورموج و 6 اثر از مرکز دالکی به عنوان نمایندگان استان، آثارشان به دبیرخانه ، جهت شرکت در دومین جشنواره موضوعی « یک تصویر از یک حدیث رضوی » ارسال گردید. که در مجموع ۱۰ اثر به مربیان و ۲۸۴ اثر به اعضا اختصاص داشته‌است.

لازم به ذکر است داوری آثار در تاریخ 11 شهریور ماه انجام خواهد شد و پس از آن از برگزیدگان مسابقه دعوت خواهد شد طی مراسمی ویژه در سالروز میلاد حضرت معصومه (ع) در دهه‌ی کرامت در استان قم برگزار خواهد شد.

استان بوشهر دارای هفده مرکز فرهنگی هنری ثابت و دو مرکز سیار کتاب رسان و یک کتابخانه‌ی پستی می‌باشد.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد