نقش های آفرینش

نقش های آفرینش

آفرینش های هنری و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر
نقش های آفرینش

نقش های آفرینش

آفرینش های هنری و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر

جشن عروسک‌های ایرانی در اهواز پایان یافت

 

جشن عروسک‌های ایرانی در اهواز پایان یافت
موسی و شبان اثر برگزیده جشنواره نمایش عروسکی کانون

یازدهمین جشنواره نمایش عروسکی مراکز فرهنگی‌، هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با معرفی نمایش «موسی و شبان» به کارگردانی‌ هلن محمدرضایی از تهران به عنوان اثر برگزیده جشنواره شهر اهواز پایان یافت.

 

       به گزارش روابط عمومی کانون، این نمایش را اعضای کتابخانه شماره 35 کانون در شهر تهران با شیوه بن‌راکو به اجرا در آوردند تا داستانی از مثنوی مولانا در سال بزرگداشت آن شاعر شهیر ایرانی برای کودکان حکایت شود.

       در آیین پایانی جشنواره که روز 22 آبان در اهواز برگزار شد گروه داوری همچنین نمایش «تبر» کار زکیه امیرپور از استان بوشهر و «اسب چوبی» کار هما تقوایی از استان خراسان رضوی را به عنوان دومین و سومین اثر برگزیده این جشنواره در بخش اعضاء معرفی کردند.

       در این بخش 7 لوح تقدیر و تندیش جشنواره نیز به آثار برگزیده در رشته‌های نویسندگی، کارگردانی، عروسک‌‌گردانی، طراحی صحنه، ساخت عروسک‌، موسیقی و آفیش و بروشور اهدا شد.

       همچنین در بخش آزاد جشنواره نیر نمایش «قفس» از استان خوزستان به عنوان اثر برگزیده معرفی شد و لوح تقدیر جشنواره نیز به نمایش «کچل کفترباز» از شوشتر اهدا شد.

       در این بخش جوایزی هم به بهترین کارگردان و نویسنده نمایش‌های عروسکی تعلق گرفت.

       در یازدهمین جشنواره نمایش عروسکی بخشی نیز به گروه‌های دانش‌آموزی اختصاص یافته بود که در پایان از دو نمایش «به دنبال خورشید» از مدرسه شاهد خیبر اهواز و «ضایعات جنگی» از هنرستان سمیه آبادان تقدیر شد.

       داوری جشنواره نمایش عروسکی مراکز کانون را طی روزهای 20 تا 22 آبان در اهواز عادل بزدوده، داوود کیانیان و غلامرضا رسول‌اف بر عهده داشتند.

       در این جشنواره 16 گروه نمایشی از 11 استان کشور با یکدیگر به رقابت پرداختند.

       بر اساس این گزارش در آیین پایانی جشنواره معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان طی سخنانی بر پیدا کردن خلاءهای تربیتی در نظام آموزشی و تقویت ارزش‌های انسانی در کودکان با بهره‌گیری از فعالیت‌های فرهنگی و هنری مانند نمایش عروسکی تأکید کرد.

       علی‌اصغر وحیدی نمایش عروسکی را فعالیتی توصیف کرد که قادر است به بهترین شکل با زبانی ساده و صمیمی مفاهیم انسانی را به کودکان انتقال دهد.

       وی با اشاره به این موضوع که برنامه‌های جذاب کانون می‌تواند نقص‌ها و کاستی‌های نظام آموزشی و خانواده را در بحث تربیت کودکان جبران کند، خاطرنشان کرد: نقش تربیت در دوران کودکی از اهمیت زیادی برخوردار است و این مهم در خانواده صورت می‌گیرد ولی چون ما کمتر خانواده‌ها و زوج‌های جوان را تحت آموزش قرار می‌دهیم و از سویی نظام آموزشی نیز در این زمینه از کارآیی لازم برخوردار نیست بدون شک نقش سازمان‌هایی مانند کانون تعیین کننده است.

       یازدهمین جشنواره نمایش عروسکی مراکز کانون عصر روز 22 آبان و با اهدا جوایز برگزیدگان در مجتمع فرهنگی‌، هنری کانون شهر اهواز به کار خود پایان داد.

 

منبع: kanoonparvaresh.com

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد