نقش های آفرینش

نقش های آفرینش

آفرینش های هنری و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر
نقش های آفرینش

نقش های آفرینش

آفرینش های هنری و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر

جشنواره سراسری تئاتر عروسکی

 

هنرمندان بوشهری با « تبر »

 

 به جشنواره سراسری نمایش

 

عروسکی می روند

 

هنرمندان کودک و نوجوان پسر عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بوشهر با نمایش عروسکی « تبر » به یازدهمین جشنواره سراسری نمایش عروسکی راه یافتند.

 

 

نمایش عروسکی تبر در یازدهمین جشنواره نمایش عروسکی مراکز استان بوشهر 31 مرداد 1386

 

    به گزارش روابط عمومی کانون پس از بررسی و بازبینی فیلم ده ها نمایش عروسکی ارسالی از سراسر کشور در معاونت فرهنگی کانون سرانجام نمایش عروسکی « تبر » به عنوان یکی از 12 نمایش راه یافته به مرحله کشوری از 10 استان کشور معرفی گردید.

    بر این اساس گروه نمایش عروسکی « تبر » به کارگردانی خانم زکیه امیر پور که چندی پیش در مرحله استانی نیز به عنوان نمایش برتر استان در جشنواره 86 مطرح شده بود با بازیگری ( آقایان علی پهلوان در نقش تبر ، وحید حسینی در نقش سرو ، احمدرضا قاسمی در نقش بلوط ،حجت حسینی در نقش بید و محمد درخشانیان در نقش نسیم ) و بازنویسی متن از آقای علی بهزادی خود را برای حضور موفق در جشنواره کشوری نمایش عروسکی آماده می کنند.

    در این نمایش عروسکی 10 دقیقه ای که به شیوه ترکیبی ( بن را کو ، دست کشی و ما وراء بنفش ) اجراء می گردد  خانم زکیه امیر پور علاوه بر کارگردانی ، طراحی و ساخت عروسک را نیز بر عهده داشت ، همچنین آقای علی بهزادی کار طراحی و ساخت  دکور ، آقای امین درست عمل موسیقی متن نمایش و خانم نرگس رومینا کار طراحی بروشور را بر عهده داشتند.

    آقای محمد علی یزدان شناس کارشناس هنری کانون   با اشاره به متن این نمایش گفت: امسال به مناسبت سال اتحاد ملی مربیان کانون با اقتباس از کتاب « تبر » که مضمون اصلی آن اتحاد بین انسانها ست توانستند با تکنیک های مناسب در بازیگری و طراحی عروسک ، بدون کلام و به کمک موسیقی کلاسیک اهمیت این موضوع را به نمایش در آورند.

    بر اساس این گزارش علاوه بر 10 نمایش راه یافته به بخش مسابقه جشنواره 4 نمایش دیگر نیز در بخش آزاد جشنواره به روی صحنه می روند.

   شایان ذکر است یازدهمین جشنواره سراسری نمایش عروسکی در روز های 20 الی 22 آبان ماه در شهر اهواز برگزار خواهد شد.

نظرات 4 + ارسال نظر

سلام
امیدوترم که حالتون خوب و سرحال باشید .
می خواستم تبریک و تهنیت عرض بکنم خدمت دوستان عزیز بوشهری و همچنین دوستان دلگشایی که این موفقیت را به خوبی بدست آوردند و امیدوارم که خداوند در همه جنبه های زندگی مورد لطف خود قرار دهد . به امید دیداری خوب شما را به خدا می سپارم .

فائزه فیض جمعه 11 آبان 1386 ساعت 17:13 http://www.vaslehayerangi.blogspot.com/

اقای یزدان شناس سلام
در ابتدا باید برای خبر های تاتر ی مخصوصا تاتر عروسکی و کودک کانون ازتون تشکر کنم .من طراح صحنه و عروسک کانون (تهران، پارک لاله ) درسالهای ۷۲ تا ۸۲ بودم و چند سالی است که ایران نیستم ولی همچنان علاقه مند تاتر کودک بوده و هستم و موضوع پایان نامه ام در این جا نیز همین است.متاسفانه کانون بخش تهران هیچ سایت و قسمتی برای تاتر عروسکی که یکی از اجزای ان است را ندارد و نمیتوانم خبر های ان را داشته باشم و با همه مسئولانی که ایمیلشان در سایت کانون هست و حتی اقای چینی فروشان نامه نگاری کرده ام ولی دریغ از یک جواب. ما که دوریم و دستمون از دنیا کوتاه و انگار صدایمان به جائی نمیرسد.خوشحالم که ادرس وب سایت شما را پیدا کردم و امیدوارم بتونم اطلاعاتی که دنبالش هستم را از طریق این سایت بیابم.و اگر شما سایت یا وبلاگی را میشناسید ممنون میشم بهم خبر دهید .

منتظری پنج‌شنبه 22 اردیبهشت 1390 ساعت 11:49 http://darasara2.blogfa.com

با سلام تبریک می گم به خاطر مدیر جدیدتون و اینکه نمایش عروسکی جالبی داشتین اگه بشه از تجربیات شما د راین زمینه استفاده کنیم ممنون می شم..
با تشکر منتظری مرکز شماره 2 گرگان
یک منتظری هم شما در بوشهر دارید ( البته نه در کانون)ظاهرا به بوشهری ها و منتظری حاضر در بوشهر سلام برسونید.

موجی سه‌شنبه 14 تیر 1390 ساعت 23:00

باسلام وضمن عرض سلام وخسته نباشید
نمایش خوبی دارید و فردا4شنبه ما بازبینی استانی داریم ومال بوشهر هستیم با همین نمایش امیدوارم بازهم این نمایش موفق بشه.............

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد