نقش های آفرینش

نقش های آفرینش

آفرینش های هنری و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر
نقش های آفرینش

نقش های آفرینش

آفرینش های هنری و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر

ابراهیم فروزش «هامون و دریا» را کلید زد

ابراهیم فروزش «هامون و دریا» را کلید زد

 

ابراهیم فروزش کارگردان صاحب‌نام سینمای ایران کار ساخت تازه‌ترین فیلم بلند سینمایی خود را به نام «هامون و دریا» ‌در نیاسر کاشان آغاز کرد.

       به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، پیش تولید این فیلم جدید که فروزش فیلم‌نامه آن را بر اساس کتاب «هامون و دریا»ی عباس جهانگیریان نوشته و خود آن را کارگردانی می‌کند از اوایل اردیبهشت در شهرهای کاشان، خواف، تربت جام و روستای تیمنک استان خراسان محل اصلی ساخت فیلم آغاز شد و بازیگران این اثر سینمایی از روز 31 اردیبهشت جلوی دوربین تورج اصلانی قرار گرفته‌اند.

       ابراهیم فروزش متولد 1318 در تهران، دانش‌آموخته دانشکده هنرهای دراماتیک، مدیر امور سینمایی کانون در سال‌های 1350 تا 1357 و تهیه کننده و نویسنده فیلم‌نامه بیش از نود فیلم کوتاه و بلند سینمایی است که در کارنامه هنری خود کارگردانی فیلم‌های مستند «سوداگران»، «ارگ بم»، «نخل»، «آن سوی مرزها» و فیلم‌های کوتاه داستانی «خودم من خودم»، «زنبق‌ها» و «وحشی» را ثبت کرده است.

       او پیش از ساخت فیلم جدیدش هامون و دریا، چهار فیلم «کلید» 1364، «خمره» 1370، «مرد کوچک» 1376 و «بچه‌های نفت» 1378 را کارگردانی و از این راه بیش از سی جایزه بین‌المللی را از جشنواره‌های معتبری مانند مسکو، سینه جونیور، لوکارنو، شیکاگو، سائوپائولو و وین دریافت کرده است.

       فیلم هامون و دریا،‌ داستان دو نوجوان دلباخته است به همین نام که پسر نوجوان و نوازنده دوتار به همراه مادربزرگش در روستایی زندگی می‌کند و بین او و دخترعمویش دریا عشقی فرازمینی جاری است.

       دریا هم دختری قالی‌باف است که با مادر و برادرش طوفان در همان روستا، هر روز به صدای دل‌انگیز دوتار هامون که استادانه نواخته می‌شود گوش فرا می‌دهد تا این که بیماری دریا و تهیه‌ دارو برای او، هامون، طوفان و تعدادی از بچه‌های روستا را در مسیری قرار می‌دهد که پر از معابر و گذرگاه‌های پرخطر است. تا عشق واقعی دو عاشق دلباخته معنا پیدا کند.

       گروه ساخت این فیلم بلند سینمایی برای فیلم‌برداری آن پس از نیاسر مسیر کویرهای اطراف آران و بیدگل را خواهند پیمود و به طرف خور و بیابانک حرکت می‌کنند و صحنه‌هایی را در خواف و تربت‌جام فیلم‌برداری کرده و در نهایت به محل اصلی ساخت فیلم در روستای تیمنک می‌روند.

       برای فیلم‌برداری این فیلم در صورت مساعد بودن شرایط آب و هوایی دو ماه زمان پیش‌بینی شده است.

       در فیلم هامون و دریا که جدیدترین فیلم بلند سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به شمار می‌رود علاوه بر محمد طلوع مدیر تولید و محمدرضا کریمی‌صارمی مجری طرح عواملی مانند تورج اصلانی به عنوان مدیر فیلم‌برداری، پیام سوری طراح صحنه و لباس، آفرین صادقی طراح چهره‌پردازی، محمدصالح کرمانی صدابردار سر صحنه، محسن روزبهانی مسؤول جلوه‌های ویژه، برزو نیک‌نژاد دستیار اول و برنامه‌ریز، پیمان رجبی دستیار دوم، علی رفیع‌پور عکاس، یلدا مقرّی منشی صحنه، رضا عسگرخانی دستیار صحنه و امیر جغتایی، مهران امیریان، امیرحسین صدقی‌راد، سعید شیرزادی و علی شفیعی به عنوان دستیاران فیلم‌برداری، ابراهیم فروزش را یاری می‌دهند.

       گفتنی است در این فیلم بازیگرانی بومی و محلی به ایفای نقش خواهند پرداخت.

 

منبع: kanoonparvaresh.com

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد