نقش های آفرینش

نقش های آفرینش

آفرینش های هنری و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر
نقش های آفرینش

نقش های آفرینش

آفرینش های هنری و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر


در قالب جشنواره فیلم قاصدک
فیلم‌های دست ساخته کودکان دیدنی می‌شود

 

بیش از 330 فیلم ساخته شده توسط کودکان ایرانی در دومین جشنواره فیلم کودکان برای کودکان در تهران به نمایش گذاشته می‌شود.

       به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، بچه‌های ایرانی در این رقابت هنری با دست گرفتن دوربین‌های خانگی خود و با انواع و اقسام روش‌های ساخت فیلم، خلاقیت‌های ذوقی و هنری خود را در قالب فیلم‌های پویانمایی و زنده به تصویر کشیدند تا این آثار در روزهای 27 تا 29 اردیبهشت امسال در مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون نمایش داده شود.

       کانون سال گذشته از بچه‌های ایرانی 6 تا 16 ساله خواسته بود به ساخت فیلم‌هایی با موضوع و تکنیک آزاد در حداکثر زمان 8 دقیقه دست بزنند و آثار خود را در جشنواره فیلم کودکان برای کودکان (قاصدک) شرکت دهند.

       اگرچه سال گذشته داوری آثار این جشنواره به پایان رسید ولی به دلایلی به تأخیر افتاد تا زمان مناسبی برای نمایش فیلم‌ها برای خانواده‌ها انتخاب شود.

       بر اساس این گزارش آثار ارسال شده به جشنواره قاصدک از لحاظ کمی با رشد قابل توجهی نسبت به دوره پیشین روبرو بوده است به نحوی که در دوره اول تنها 70 اثر در مجموع به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود ولی این دوره 150 فیلم پویانمایی و 185 فیلم زنده از سراسر کشور در اختیار برگزار کنندگان جشنواره قرار گرفت.

       به گفته وجیه‌ا... فردمقدم فیلم‌ساز صاحب‌نام عرصه پویانمایی کشور و مدیر جشنواره، فیلم‌های جشنواره همه روزه از ساعت 9 تا 12 و 14 تا 18 در مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون واقع در خیابان حجاب نمایش داده می‌شود.

       بر این اساس کار داوری آثار ارسال شده توسط سه کارگردان فیلم‌های کودک، وجیه‌ا... فردمقدم، لیلا میرهادی، هادی یقین‌لو و محمدرضا کریمی‌صارمی مدیر امور سینمایی و مهدی باقری مدیر روابط عمومی کانون و دبیر جشنواره صورت گرفته است تا 25 اثر برگزیده و دو بازیگر برتر این مسابقه روز پایانی جشنواره در آیینی معرفی شوند.

       همچنین قرار است در حاشیه جشنواره چهار کارگاه ویژه آموزشی برای بازدید کنندگان شامل «فیلم‌نامه‌ و قصه‌نویسی»، «نمایش خلاق و بازیگری»، «پویانمایی» و «نورپردازی و فیلم‌برداری» توسط هنرمندان برجسته عرصه فیلم و تئاتر برپا شود.

       گفتنی است روزهای 27 تا 29 اردیبهشت، 185 عنوان فیلم منتخب جشنواره در معرض تماشای کودکان و نوجوانان، خانواده‌ها و علاقه‌مندان به هنر سینما خواهد گرفت.

 

منبع: kanoonparvaresh.com

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد