نقش های آفرینش

نقش های آفرینش

آفرینش های هنری و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر
نقش های آفرینش

نقش های آفرینش

آفرینش های هنری و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر

معرفی قدس قلب طلایی جهان اسلام به کودکان و نوجوانان ایرانی


اردیبهشت امسال در جشنواره یک هفته با کانون صورت می‌گیرد
معرفی قدس قلب طلایی جهان اسلام به کودکان و نوجوانان ایرانی

 

« قدس قلب طلایی جهان اسلام» عنوان سیزدهمین جشنواره یک هفته با کانون است که اردیبهشت امسال در تهران برگزار می‌شود.

 

       به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، جشنواره یک هفته با کانون همه ساله مجموعه‌ای از فعالیت‌های مراکز فرهنگی‌، هنری و شیوه‌های ارتباط کانون با مخاطبینش را در بیش از 700 مرکز در سراسر کشور ارایه می‌دهد.

       این جشنواره امسال در روزهای 4 تا 11 اردیبهشت با هدف آشنایی هر چه بیشتر کودکان و نوجوانان ایرانی با فلسطین و مبارزه مردم مسلمان آن سرزمین با اشغال‌گران صهیونیست در مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون واقع در خیابان حجاب برپا می‌شود.

       در این جشنواره 13 استان کشور مشارکت دارند و با برنامه‌های خود تلاش می‌کنند ضمن ایجاد زمینه برای بروز خلاقیت‌های فرهنگی،‌ هنری و ادبی کودکان و مربیان آنها، حس همدلی و همدردی بچه‌های ایرانی را با همسالان فلسطینی خود انعکاس دهند، ضمن این که برنامه‌هایی در تمامی مراکز کانون در استان‌های مختلف با همین موضوع برای کودکان تدارک دیده شده است.

       بر این اساس قصه‌گویی، شعرخوانی، بازی و سرگرمی، معرفی سرزمین، معرفی شخصیت، معرفی بناهای تاریخی با استفاده از نمونک(ماکت)، معرفی وقایع، روایت‌خوانی و پرده‌خوانی و نمایش خلاق از جمله شیوه‌هایی است که در این جشنواره به کار گرفته می‌شود تا کودکان با قبله اول مسلمانان جهان، سرزمین فلسطین، لبنان، کشورها و شخصیت‌های مبارز و یاور فلسطین، صهیونیسم، انتفاضه، جنبش‌های اسلامی فلسطین، توطئه‌ها و اقدام‌های ضد بشری صهیونیست‌ها، هولوکاست و جامعه جهانی و فلسطین بیش از پیش آشنا شوند.

       در این میان اجرای دو نمایش توسط کانون استان آذربایجان شرقی و همدان و برپایی کارگاه‌های هنری و ادبی برای بازدید کنندگان از دیگر برنامه‌های این جشنواره فرهنگی‌، هنری به شمار می‌رود.

       معرفی شخصیت‌ها و جنبش‌های مبارز اسلامی فلسطین و لبنان از جمله موضوع‌های مهمی است که در جشنواره یک هفته با کانون به آن توجه شده است و بر اساس آن در جریان برگزاری جشنواره نمایندگان گروه‌های جهادی فلسطین و لبنان در کانون حضور می‌یابند و احتمالاً غرفه‌های ویژه‌ای نیز برای گفت‌وگوی رو در روی کودکان با آنها برپا خواهد شد.

       سیزدهمین جشنواره یک هفته با کانون در روزهای 4 تا 11 اردیبهشت همه روزه ساعت 9 تا 12 و 14 تا 18 در مرکز آفرینش‌های فرهنگی، هنری کانون واقع در خیابان حجاب برپا می‌شود و روز 12 اردیبهشت نیز مربیان و مراکز موفق کانون در سال 1385 در آیینی معرفی خواهند شد و با اهدای جایزه از آنها تقدیر می‌شود.

       گفتنی است جشنواره یک هفته با کانون سال گذشته با موضوع خلیج فارس قلب آبی ایران برگزار شد.

خبر مرتبط: اردیبهشت 86 در تهران برپا می‌شود «قدس قلب طلایی اسلام» جشنواره‌ای برای کودکان و نوجوانان

نظرات 1 + ارسال نظر
هادی دوشنبه 27 فروردین 1386 ساعت 18:57 http://khalbos.blogfa.com

سلام از اینکه سر زدید ممنون
جالب مفید این وب

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد