نقش های آفرینش

نقش های آفرینش

آفرینش های هنری و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر
نقش های آفرینش

نقش های آفرینش

آفرینش های هنری و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر

نمایشگاهی از نقاشی‌های آلن بایاش تصویرگر فرانسوی در تهران

نقاشی‌های آلن بایاش تصویرگر صاحب‌نام فرانسوی

نمایشگاهی از نقاشی‌های آلن بایاش تصویرگر فرانسوی در تهران

 

       نمایشگاهی از نقاشی‌های آلن بایاش تصویرگر صاحب‌نام فرانسوی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برپا شده است.

       به گزارش روابط عمومی کانون، آلن بایاش تصویرگر 69 ساله فرانسوی که از 39 سال پیش به دلیل تدریس در دانشگاه هنرهای زیبا با فرهنگ، هنر و ادبیات ایرانی آشنا شده است تاکنون در ایران 22 عنوان کتاب را مصور کرده کتاب‌هایی که برخی از آنها را خود نوشته است.

       کانون نیز در سال‌های گذشته تصویرگری 7 عنوان کتاب خود را به بایاش سپرده بود و 66 قطعه از نقاشی‌های همین کتاب‌ها در نگارخانه مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون در تهران به نمایش در آمده است.

       این نمایشگاه از روز 15 آذر در این مرکز واقع در خیابان حجاب آغاز شده است و با نمایش نقاشی‌های کتاب‌های ستاره، چوپان دریایی، باران شبنم، بابا برفی، دخترک و گل نرگس، آرزوی سهره و مردی که فکر نمی‌کرد تا روز 24 آذر ادامه می‌یابد.

       همچنین این تصویرگر فرانسوی ساعت 15 روز 19 آذر در نشستی با تصویرگران ایرانی و ساعت 10 صبح روز 20 آذر با مربیان کانون بحث و گفت‌وگو خواهد کرد.

       آلن بایاش در حاشیه این نمایشگاه گفت: من دو چشم و دو دست دارم که یکی ایرانی و یکی فرانسوی است و دو وطن و آرزو می‌کنم که دنیای کودکان ایران و فرانسه با چاپ این کتاب‌ها به هم نزدیک شود.

       ابوالفضل همتی‌آهویی تصویرگر صاحب‌نام ایرانی نیز در حاشیه نمایشگاه، وجود یک حس شرقی در آثار بایاش را قابل تقدیر دانست و تأکید کرد: او نقاشی ایرانی را به خوبی درک کرده و این حس او در فضاسازی و رنگ‌بندی آثارش به خوبی نمایان است.

       راشین خیریه دیگر تصویرگر ایرانی نیز در باره آثار بایاش گفت: وی خیلی راحت کار می‌کند و به دنیای کودکان نیز بسیار نزدیک است ضمن این که با ساخت و ساز و بناهای تاریخی ایرانی به خوبی آشناست و رنگ‌های شفاف به کار برده شده در آثار او بر لطافت کار وی ‌‌افزوده است.

       نمایشگاه آثار آلن بایاش تا روز 24 آذر در مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون در خیابان حجاب تهران برپاست.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد