نقش های آفرینش

نقش های آفرینش

آفرینش های هنری و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر
نقش های آفرینش

نقش های آفرینش

آفرینش های هنری و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر

سیزدهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در اصفهان برگزار می‌شود

             

سیزدهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان آبان ماه امسال در شهر اصفهان "پایتخت فرهنگی جهان اسلام" برگزار می‌شود.

دبیر سیزدهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در گفت و گوی مطبوعاتی با خبرنگاران دراصفهان، گفت:جشنواره تئاتر کودک و نوجوان از سال ‪ ۷۰‬آغاز به کار کرد و این جشنواره‌برای نخستین بار است که در شهر تاریخی‌اصفهان برگزار می شود.

دکتر" مصطفی رحماندوست " عصر سه‌شنبه افزود: بعد از اعلام فراخوان تئاتر، ‪ ۲۸۴‬عنوان نمایشنامه با لهجه‌ها و گویش‌های محلی‌به دبیرخانه جشنواره واصل شد که‌بعد از بررسی توسط گروه‌های داوری، ‪ ۳۳‬عنوان‌برای بازبینی مجدد انتخاب شد.

وی گفت: از این تعداد ‪ ۱۲‬عنوان از تهران و مابقی از شهرستانهای کشور انتخاب شده و گروه‌های نمایشی تا ‪ ۲۵‬مهرماه فرصت تمرین دارند.

رحماندوست افزود: پس از تمرین، گروه بازبینی از این بین، ‪ ۱۶‬نمایشنامه را برای شرکت نهایی درجشنواره انتخاب می‌کند که ازاین تعداد، دو نمایشنامه از اصفهان بواسطه امتیاز داشتن میزبانی و دو تئاتر خارجی نیز برای شرکت در این جشنواره از کشور هلند و صربستان انتخاب شده‌اند.

وی افزود: در این‌جشنواره میهمانانی‌از کشور لهستان‌برای شرکت‌در کارگاههای جنبی جشنواره شرکت می‌کنند.

رحماندوست در بخش دیگر اظهارات خود با اشاره به مشکلات تئاتر بویژه در بخش کودک و نوجوان، افزود: مسوولان چه بخواهند و چه نخواهند، تئاتراز محیط خانه تا بازی کودکان، در مدرسه و سالن‌های کوچک راه خودش را دنبال می‌کند و تئاتر مساله جداشدنی از کودک نیست.

وی اضافه کرد: تئاتر رسانه‌ای کم هزینه است و بواسطه آن که پول ساز و درآمد زا نیست به این هنر توجه چندانی نشده است و بایست حمایت اقتصادی شود چرا که پیامدهای فرهنگی و تربیتی زیادی دارد.

رحماندوست همچنین از رعایت نکردن قانون کپی رایت و ضربه وارد آوردن به هنر تئاتر در کشور انتقاد کرد و افزود: ما در این زمینه هم در خصوص اصل هنر و غیر هنر آسیب دیدیم.

وی گفت: در برخی مواقع شاهد درتلویزیون سرو ته یک نمایشنامه تئاتر را می زنند و پخش می‌کنند و در اعتراض نمایشنامه نویس، مدعی آنند که مشورت کردیم.

وی این دیدگاه را" دیدگاه عشیره‌ای" به هنر دانست.

رحماندوست، افزود: مگر یک هنرمند و نمایشنامه نویس چند اثر ماندگار و تاثیر گذار می‌تواند تولید کند که از آنها خودش بهره ببرد.

همچنین مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت : این جشنواره ‪۱۸‬ تا ‪ ۲۲‬آبان ماه در اصفهان برگزار می‌شود.

"سید علیرضا حسینی" افزود: ‪ ۱۱‬کمیته برای برگزاری این جشنواره پیش بینی شده و بازدید برای عموم نیز رایگان می‌باشد.

وی گفت: چهار مکان "فرهنگسرای خورشید"، "تالار هنر"، "تالار فرهنگیان" و "سالن سینما فلسطین" برای تمرین و نمایش گروه‌های نمایشی در نظر گرفته شده است.

وی حضور فعال دانش آموزان و کودکان در سالن‌های نمایشی و حضور در برخی شهرستانهای استان را از جمله برنامه‌های جنبی جشنواره اعلام کرد.

حسینی، حضور یک‌داور از اصفهان برای داوری در بین‌دیگر داوران را از دیگر برنامه‌ها دانست.

منبع : خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد