نقش های آفرینش

نقش های آفرینش

آفرینش های هنری و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر
نقش های آفرینش

نقش های آفرینش

آفرینش های هنری و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر

آغاز جشن های روز جهانی کودک

آغاز جشن های روز جهانی کودک ( کودک ، نیایش و مهر ) در استان بوشهر

 

یکشنبه 16 مهر ماه به مناسبت روز جهانی کودک به مدت یک هفته جشنواره کودک ، نیایش و مهر در استان بوشهر آغاز شد.

 

به گزارش روابط عمومی کانون شهناز اشکانی - مدیرکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر- ضمن تبریک روز جهانی کودک  شادی را حق بچه ها دانسته و تمام روزهای سال را از آن کودکان دانسته به والدین و مسئولین توصیه کردند در این روز گرفتاریها و کارهای روزانه را کنار گذاشته توجه خود را معطوف به بچه ها کنند ، امروز روز بچه هاست و بچه ها دوست دارند شماها را در کنار خود ببینند . وی در ادامه از پدرها ، مادرها و مسئولین خواستند امروز را با نشاط تر و پر انرژی تر از روزهای دیگر با فرزندان خود سپری کرده با بردن آنها به کتابخانه ها ، پارک ها ، مساجد و نمایشگاه ها خاطره یک روز خوب را در ذهن فرزندان خود باقی گذارند. ایشان در ادامه گفتند: امسال برنامه های کانون نسبت به سالهای گذشته تفاوت های کوچکی داشته ، ما سعی کردیم امسال ضمن حفظ کیفیت و شادی برنامه ها بطور غیر مستقیم به امر آموزش و مهارت های زندگی کودکان نیز توجه ویژه ای داشته باشیم.

اشکانی در پایان به تشریح برنامه های روز جهانی کودک در استان پرداخته افزودند: در مهمترین این برنامه ها از ساعت 9 صبح روز یکشنبه جشنواره کودک ، نیایش و مهر در مجتمع فرهنگی هنری کانون بوشهر کلید خورد. کودکان بوشهری می توانند به اتفاق خانواده های خود از ساعت 9 الی 13 با حضور در کانون از  برنامه های ویژه این ایام بهره مند شوند.

    برپایی ایستگاه های کودک و رایانه ، کودک و نقاشی ، کودک و کاردستی ، کودک و بازی و سرگرمی ، کودک و نشریه دیواری ، کودک و قصه ، کودک و فیلم از مهمترین برنامه های این جشنواره می باشد.

    یکی از بخش های پر مخاطب و مفید این جشنواره غرفه کودک و ایمنی و غرفه کودک و امنیت می باشد. در این برنامه که با مشارکت سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی  و همچنین معاونت راهنمایی و رانندگی شهرستان بوشهر اجرا می شود کودکان بوشهری ضمن آشنایی با وسایل خطر آفرین با طریقه صحیح استفاده از وسایل خنثی کننده حریق و راه های پیش گیری از حوادث آشنا می شوند.

    در بخش دیگری از این جشنواره  با هدف ارتقای سطح دانش ترافیک کودکان و آشنایی بیشتر آنان  با علائم راهنمایی و رانندگی  و طریقه صحیح عبور از خیابان کارگاه کودک و امنیت بر پا شده است. در این بخش کودکان از نزدیک با علائم راهنمایی و رانندگی و کار پلیس آشنا شده سئوالات خود را مطرح می کنند. در بخش غرفه کودک و رایانه  کودکان با استفاده از نرم افزارها علمی و سرگرمی ضمن آشنایی با محیط ویندوز با مهارت های زندگی آشنا می شود. استفاده از نرم افزارهای قرآنی و آشنایی کودکان با احادیث و روایات بصورت انیمیشن و تصویر ، آموزش وضو ، نماز و ... از برنامه های جذاب این بخش می باشد.

    برپایی راهپیمایی روز جهانی کودک با هدف  تاکید بر رعایت حقوق کودکان ، اجرای نمایش های شاد عروسکی ، سرود و ... از مهمترین برنامه های مراکز فرهنگی هنری کانون استان بوشهر در این روز بود.

    کانون پرورش فکری دارای بیش از 13 هزار عضو کودک و نوجوان و 14 مرکز فرهنگی هنری ثابت در شهرهای بوشهر ، برازجان ، اهرم ، خورموج ، گناوه ، دیلم ، دیر ، کنگان ، جم ، بردخون ، کاکی ، دالکی ، وحدتیه و بندر ریگ ، 2 کتابخانه سیار روستایی در برازجان و خورموج و یک کتابخانه پستی در بوشهر می باشد .شایان ذکر است این   برنامه ها به مدت یک هفته تا تاریخ 20 مهر ماه ادامه می یابد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد